نشست اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک کرج و هیات مدیره انجمن نساجی،پوشاک و چرم البرز

نشست اعضای هیات مدیره اتحادیه پوشاک کرج و هیات مدیره انجمن نساجی،پوشاک و چرم البرز

147  تعداد بازدید  |  سه شنبه 19 تیر ماه 1403

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی،پوشاک و چرم استان نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز  برنامه‌های مشترک با اتحادیه پوشاک کرج به منظور برپایی نمایشگاه عرضه و فروش تولیدات این عرصه تاکید کرد و گفت: با توجه به وجود کارخانه‌های متعدد و معتبر نساجی در البرز ظرفیت برپایی نمایشگاهی برای معرفی و نمایش محصولات این مجموعه‌ها در استان فراهم است.
 
به گزارش روابط‌عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی،پوشاک و چرم استان البرز، یداله مالمیر در نشست هم‌اندیشی هیات مدیره انجمن نساجی، پوشاک و چرم استان با هیات مدیره اتحادیه پوشاک کرج که در اتاق بازرگانی البرز برگزار شد، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در سال ۱۳۹۰ تاکنون، ۲۲ تشکل در حوزه‌های مختلف شکل گرفت، از آن زمان تاکنون انجمن نساجی، پوشاک و چرم بیشترین کارایی را در میان دیگر انجمن‌ها داشته و در طول این سال‌ها برنامه‌های اجرایی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت زیادی در انجمن مربوطه اجرایی شده است.
 
وی با بیان اینکه تمامی مراحل زنجیره "تولید تا پخش" در صنعت نساجی به هم پیوسته و یک زنجیره است، افزود: ۸۰‌درصد از نیاز محصولات و منسوجات تهران از تولیدات کارخانه‌های البرز است، بدین منظور پیگیر ایجاد شهرک نساجی در استان شدیم و جانمایی‌‎های مختلف از جمله محل فعالیت کارخانه فخر ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تولیدی در این زمینه، برای احداث شهرک نساجی مدنظر قرار داده شد، اما به دلیل برخی مخالفت‌ها این اقدام به نتیجه نرسید.
 
رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی،پوشاک و چرم البرز نائب رئیس اتاق بازرگانی در ادامه دومین هدف مهم این انجمن را افزایش سطح تعاملات با اتحادیه پوشاک کرج برشمرد و گفت: وجود ۲۰۵ کارخانه نساجی که بسیاری از برندهای مطرح کشور هستند از ظرفیت‌های مهم البرز است، برای بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت نیاز است که ارتباطات و تعاملات لازم میان تولیدکنندگان منسوجات و صنف پوشاک کرج به عنوان مصرف‌کننده این محصولات برقرار شود.
 
وی در ادامه خواستار هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری تور صنعتی ویژه بازدید اعضاء اتحادیه پوشاک کرج از کارخانه‌های نساجی فعال در استان البرز شد و گفت: تا قبل از همه‌گیری کرونا این قبیل تورهای صنعتی را برگزار می‌کردیم و باید مجدد فعال شود.
 
مالمیر در بخش دیگری با اشاره به ظرفیت نمایشگاه دائمی استان البرز به منظور برگزاری نمایشگاه‌های دوره‌ای و فصلی بیان کرد: می‌توانیم از این ظرفیت برای راه‌اندازی نمایشگاهی ویژه عرضه تولیدات فعالان حوزه نساجی و اجناس اعضاء اتحادیه پوشاک کرج استفاده کنیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: اعضاء اتحادیه پوشاک کرج نیز می‌توانند عضو تعاونی نساجی باشند و از این طریق فرصتی برای تامین نیازهای وارداتی فعالان این عرصه فراهم می‌شود.
 
رئیس انجمن صنایع نساجی، پوشاک و چرم استان و نائب رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: در اتاق بازرگانی البرز ظرفیت‌های مناسبی برای معرفی توانمندی‌های صنایع نساجی و فعالیت‌های اتحادیه پوشاک استان وجود دارد، به عنوان نمونه اتاق البرز برای ۴ سال متوالی رتبه یک برتر آموزشی را کسب کرده است و با استفاده از این پتانسیل می‌توانیم دوره‌های آموزشی مرتبط را برگزار کنیم، در زمینه تولید خبر نیز لازم است که فعالیت‌های مشترکی را داشته باشیم.
 
عدم وجود مرکز پخش پوشاک در کرج یک خلاء مهم است
 
در ادامه این نشست میراسماعیل صدیق، بازرس اتحادیه پوشاک کرج گفت: با توجه به فعالیت کارخانه‌ها و برندهای متعدد و مطرح صنعت نساجی و پوشاک در البرز و فعالیت قابل توجه فروشندگان صنف پوشاک در کرج این استان می‌تواند به قطب تولید و توزیع پوشاک تبدیل شود.
 
وی با اشاره به عدم وجود مرکز پخش پوشاک در کرج گفت: چنین خلائی موجب شده است که بیشتر تولیدکنندگان منسوجات در البرز مشتریان فروش محصولات خود را از میان خریداران تهرانی انتخاب کنند.
 
بازرس اتحادیه پوشاک کرج در ادامه خواستار آن شد که با همکاری انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز و اتحادیه پوشاک کرج اقدامات مثبت در راستای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی فعالان این عرصه انجام شود.
 
در بخش دیگری از این نشست نیز فعالان حوزه نساجی و پوشاک در خصوص اهمیت راه‌اندازی نمایشگاه تخصصی عرضه پوشاک و بازار عمده فروشی مناسب در این زمینه، تشکیل زنجیره قوی برای تقویت انجمن نساجی و اتحادیه پوشاک و کمک به تامین نقدینگی فعالان این عرصه تاکید کردند.
 
 
روابط عمومی انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی ،پوشاک و چرم استان البرز