تحول در صادرات نساجی و پوشاک کشور نیازمند تشکیل نظام مهندسی است

رییس انجمن تخصصی نساجی البرز:

3173  تعداد بازدید  |  شنبه 21 خرداد ماه 1401

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز ایجاد کنفدراسیون نساجی به منظور فراهم کردن مقدمات تشکیل نظام مهندسی نساجی‌ و پوشاک کشور با هدف ایجاد تحول در تولید و صادرات محصولات نساجی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش روابط عمومی انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز یدالله مالمیر روز سه شنبه در هفدهمین نشست هم اندیشی اعضای دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی و پوشاک سراسر کشور گفت: با تشکیل نظام مهندسی نساجی و پوشاک بستر برای ارتباط نزدیک و پیوند دانشجویان نساجی با این صنعت مهیا خواهد شد.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاری ها در صنعت نساجی در صورتی که با حمایت و پشتیبانی دولت همراه شود ، این صنعت می تواند به عنوان لوکوموتیو اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.
مالمیر افزود: با تاسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک می توانیم ارایه مشاوره به دولت را مدنظر قرار دهیم ، برای رفع انبوه ناهماهنگی ها در مسیر گسترش تولید و صادرات بستر سازی کنیم و از فعالیت های بعضا غیر اصولی و کارشناسی نشده در روند توسعه این صنعت فاصله بگیریم. 
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز تصریح کرد: صنعت نساجی در تاریخ و فرهنگ ایران زمین از سابقه درخشانی برخوردار است و وقت آن فرا رسیده است تا با تأسیس نظام مهندسی صنعت نساجی و پوشاک ، زمینه حضور پر رنگ محصولات تولیدی این صنعت را در بازار رقابت جهانی فراهم کنیم.
وی افزود: همانگونه که تولیدکنندگان محصولات دارویی ایران در اقدامی هماهنگ در مسیر صادرات گام های موثری برداشته اند، صنعت نساجی و پوشاک کشورمان نیز قادر خواهد بود همانند سال های دور بار دیگر در عرضه محصولات مرغوب و متنوع ، در بازار صادرات جهانی حضوری پررنگ داشته باشد.
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز گفت: بحث تاسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک کشور بارها در نشست های کارشناسی متعدد مطرح و با استقبال مواجه شده است ، اما به دلیل عدم همت و پشتکار لازم، تاسیس آن با تاخیر طولانی همراه شده است. 
مالمیر افزود: با تأسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک به طور قطع رفع بسیاری از مشکلات به ویژه در مباحث "چالش های مدیریتی" ، "واردات بی رویه" ، "نارسایی های فضای کسب و کار" ، "قاچاق کالا" و "قوانین دست و پاگیر» در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز اظهار داشت : بارها شاهد این واقعیت تلخ بوده ایم که برخی واحدهای تولیدی در صنعت نساجی کشور در بدو تأسیس با مشکلات و دست اندازهایی رو به رو شده اند و در مواردی علی رغم سرمایه گذاری های کلان به دلیل نبود حمایت های لازم از ادامه فعالیت باز مانده اند.
وی افزود: اینگونه مشکلات با تأسیس نظام مهندسی نساجی و پوشاک در کشور به عنوان یک مرجع رسمی و قانونی تا حصول نتایج مثبت مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد و از هدر رفت سرمایه ها و رکود در این صنعت جلوگیری خواهد شد.
 
رییس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز در ادامه سخنانش با تاکید براینکه صنعت نساجی و پوشاک یکی از متنوع‌ ترین صنایع کشور محسوب می شود از اینکه معضل واردات قاچاق پوشاک این صنعت پویای کشور را مورد تهدید جدی قرار داده است اظهار تاسف کرد.
 
مالمیر ضعف در برخورد قاطع با قاچاقچیان حرفه ای و ورود انبوه پوشاک که به صورت چمدانی وارد کشور می شود را ضربه مهلکی به تولید کنندگان داخلی ذکر کرد و ضرورت تشدید نظارت ها برای رفع این چالش حاد را مورد تاکید قرار داد .