افزایش بهای گاز مانع ادامه فعالیت واحدهای نساجی البرز می شود

افزایش بهای گاز مانع ادامه فعالیت واحدهای نساجی البرز می شود

745  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 4 اسفند ماه 1400

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز با اشاره به افزایش بهای گاز مصرفی صنایع اعلام کرد که در صورت استمرار این روند واحدهای نساجی با مشکل تعطیلی مواجه می شوند.

به گزارش روابط عمومی  انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز،  یداله مالمیر در هشتاد و پنجمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گفت: افزایش تعرفه گاز بخش صنعت از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد و به مرور با تداوم روند صعودی به قیمت های نجومی کنونی رسیده است.

وی گفت: صنعتگران انتظار دارند نرخ گاز مصرفی واحد های صنعتی بر اساس یک جدول مشخص اعمال شود تا بسیاری از تولیدگنندگان تحت تاثیر تغییرات ناگهانی بهای  گاز، با بدهی سنگین مواجه نشوند و در آستانه  تعطیلی قرار نگیرند.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز نامه های دریافتی از اعضای این انجمن بیانگر آن است که هم اکنون‌ چندین واحد تولیدی صنایع نساجی استان با رقم های سنگین بابت پرداخت هزینه گاز مصرفی مواجه شده اند.

مالمیر گفت: صنعتگران صنایع نساجی در این نامه ها اعلام کرده اند اگر  شرایط به همین منوال ادامه یابد بعد از تعطیلات نوروز،  سال آتی دیگر قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

وی تصریح کرد: پرداخت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بابت بهای گاز مصرفی برای یک واحد صنعتی که تنها با ۶۰ تا ۷۰ نفر نیرو در حال فعالیت است، در واقع ادامه کار تولید کننده را دشوار می کند.

وی ادامه داد: در حالی که مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۰ را سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری کرده اند،  رسالت اصلی مسوولان رفع مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صنعتگران است.

استان البرز دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است.