دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی کشور در البرز مستقر شد

دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی کشور در البرز مستقر شد

1105  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 8 دی ماه 1400

بر اساس تصمیم متخذه در شانزدهمین نشست مشترک تشکل های نساجی و پوشاک سراسر کشور ، استقرار دبیرخانه مشترک این تشکل ها در استان البرز به تصویب رسید.

در آیین افتتاحیه این نشست به میزبانی البرز، رئیس انجمن صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم استان در سخنانی از قاچاق کالا به عنون معضلی نام برد که بالاترین ضربه را بر پیکره اقتصاد جامعه وارد کرده است.

یدالله مالمیر گفت: متاسفانه کم توجهی ها به مرزی رسیده است که امروز قاچاق پوشاک‌ صنعت‌ نساجی و پوشاک را مورد تهدید قرار داده است.

وی قاچاق کالا را موجب وارد شدن خسارت کلان به اقتصاد کشور ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه امروز کالای قاچاق با خروج سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار ارز  از کشور همراه شده است ، علاوه بر آن‌ضربه جبران ناپذیری  به تولید و اشتغال وارد کرده است.

مالمیر تداوم روند قاچاق پوشاک را خطری جدی در ورشکستگی صنعتگران  تعطیلی کارخانجات پوشاک کشور عنوان کرد.

وی گفت: اگر امروز برای رفع این چالش حاد برنامه ریزی و چاره اندیشی نشود و مرزها همچنان به مکانی امن برای رفت و آمد قاچاقچیان باقی بماند، در آینده نه چندان دور خسارات جبران‌ناپذیری به اقتصاد جامعه وارد خواهد شد.

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی،  پوشاک و چرم البرز اظهار کرد: چالش عمده دیگر که در بحث واردات قاچاق خودنمایی می کند،  ورود و عرضه پوشاک استوک، دست دوم وارداتی معروف به تاناکورا  به کشور است که سلامت مردم را تهدید کرده است.

مالمیر گفت: از ۹ سال پیش بارها اعلام کردیم که‌رشد صنعت نساجی مستلزم تأسیس یک  شهرک تخصصی نساجی است و ضروری است همه اجزا  زنجیره کامل صنایع نساجی در کنار هم قرار بگیرند، اما متاسفانه تا کنون این مهم عملیاتی نشده است.

 30 هزار اشتغال در بستر ایجاد شهرک تخصصی نساجی

وی از آمادگی کامل البرز برای ایجاد  30 هزار شغل و بیش از  دوهزار میلیارد  تومان سرمایه گذاری ریالی در بستر ایجاد شهرک تخصصی نساجی استان خبر داد.

 مالمیر گفت:  از دولتمردان که رونق تولید، صادرات و ایجاد اشتغال را در اولویت قرار داده اند انتظار داریم  بخش خصوصی البرز را برای ایجاد شهرک‌تخصصی نساجی استان یاری دهند تا بستر های لازم در مسیر پویایی اقتصاد استان‌ و کشور مهیا شود.

وی برخورداری از فرودگاه و منطقه  اقتصادی پیام در استان را راهگشای ایجاد تحول در اقتصاد منطقه عنوان کرد و افزود:  بر اساس مصوبه وزارت صمت البرز از بین 5 استان به عنوان اولین منطقه مهم برای ایجاد شهرک تخصصی نساجی و پوشاک انتخاب شده است.

وی ادامه داد: حتی فعالان اقتصادی استان های همجوار برای مشارکت و سرمایه گذاری در راه اندازی این شهرک تخصصی در البرز اعلام آمادگی کرده اند.

مالمیر تصریح کرد: با تأسیس این شهرک استان البرز  به عنوان مهمترین قطب صنعت  نساجی و پوشاک کشور مطرح خواهد شد، چراکه این مهم  تحولی شگرف را در مسیر پویایی اقتصاد کشور رقم خواهد زد.

تاسیس شهرک نساجی بستر ساز   ایجاد سی هزار شغل  جدید

رییس انجمن تخصصی صنایع همگن نساجی، پوشاک و چرم البرز  گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده همزمان با تأسیس فاز نخست شهرک تخصصی البرز ده هزار نیروی کار در این شهرک جذب خواهند شد و در میان مدت شاهد جذب در مجموع سی هزار نیروی کار در این شهرک خواهیم بود.

وی افزود: برپا شدن شهرک تخصصی نساجی گردش مالی و ایجاد ارتباط بین البرز با کشورهای همجوار را  به نحو مطلوبی گسترش می دهد که این مهم در تقویت بنیه اقتصادی کشور بسیار موثر واقع خواهد شد.