رفع پیچیدگی ها درمبارزه با واردات قاچاق پوشاک در دستور کار قرار دارد

مدیر کل دفترصنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت

1032  تعداد بازدید  |  چهارشنبه 16 آذر ماه 1401

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت از واردات قاچاق پوشاک به عنوان یک موضوع چند وجهی و پیچیده ای نام برد که صنعت نساجی و پوشاک را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن نساجی، پوشاک و چرم البرز، محسن گرجی  در هجدهمین نشست دبیرخانه مشترک تشکل های نساجی، پوشاک و چرم کشور در اتاق بازرگانی البرز گفت: در ماه های اخیر در جلسات متعدد با ذینفعان حوزه تولید پوشاک، چالش واردات  قاچاق پوشاک مورد بررسی های همه جانبه قرار گرفته است و رفع این مشکل را در اولویت قرار داده ایم.


وی افزود: برنامه ای را تدارک دیده ایم تا در مبارزه  با قاچاق در حوزه پوشاک اقدامات لازم همراه با ضمانت اجرایی در دستور کار قرار گیرد و اولویت ها در این راستا مشخص شده است.

وی اظهار داشت:  پیش بینی ما  این است که در چند هفته آینده  در سطح  عرضه پوشاک در یک برنامه زمانبندی شده مبارزه با قاچاق پوشاک را با قاطعیت پیگیری خواهیم کرد تا در آینده شاهد تداوم روند ادامه این چالش نباشیم.

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت در ادامه سخنانش خطاب به فعالان  حوزه  نساجی و پوشاک کشور گفت: در حوزه واردات مواد اولیه  تعرفه ها  از چهار درصد  به یک درصد کاهش پیدا کرده است و به لحاظ این اتفاق خوب که در تسهیل در واردات مواد اولیه اقدامی راهگشا می باشد از همراهی نمایندگان  مجلس تشکر می کنیم.

گرجی ادامه داد: این اتفاق خوب اقدام مهمی است که  زمینه را برای واردات ماشین آلات نساجی و پوشاک نیز مهیا می کند و صنعتگران این صنایع می توانند با توجه به کاهش تعرفه ها بدون دغدغه ماشین الات مورد نیازشان را برای نوسازی این صنایع وارد کنند.

وی اظهار داشت: کاهش تعرفه ها از چهار درصد به یک درصد اقدامی راهگشا در نوسازی ماشین آلات صنایع نساجی و پوشاک  خواهد بود و امید است صنعتگران این صنایع  در ایجاد خطوط جدید تولید و بازسازی و نوسازی ماشین آلات بستر را برای تولید محصولات مرغوب و صادرات محور فراهم کنند.